Thursday 23 June 2016

Cara aktifkan akaun frenzmobile anda

Setiap yang mendaftar percuma akan disediakan akaun frenzmobile (Platform Mobile Commerce). Anda boleh login kedalam akaun anda untuk update profile, upgrade akaun VIP dan lain-lain lagi.

Sila rujuk di http://tabungtopup.blogspot.my/2016/06/langkah-pertama-setelah-mendaftar.html untuk panduan login kedalam akaun anda.

Setelah login, anda akan dibawa pada halaman utama seperti berikut;


Untuk aktifkan akaun anda diberi tiga pakej pilihan berikut;


Brand Partner

Bayaran simkad bersama kos pos adalah rm14. Anda perlu bank in duit ke penama yang dipaparkan pada halaman utama dalam akaun anda seperti contoh diatas.

Begitu juga bagi pilihan pakej yang lain. Rujuk imej diatas. Namun demikian, sebaiknya anda aktifkan dulu untuk pakej permulaan Brand Partner sebelum upgrade ke pakej yang seterusnya (Area Manager).

Bukti bayaran

Setelah bank in atau membuat banking transfer, klik pada butang menu UPGRADE VIP. Lengkapkan borang yang disediakan klik butang Hantar Borang. Lihat contoh imej dibawah.




Setelah admin menerima bukti pembayaran, beliau akan poskan simkad nombor pilihan anda dan mengaktifkan akaun frenzmobile anda seberapa segera.

Anda juga diberi pilihan sama ada mengekalkan nombor handphone yang lama (MNP) atau menerima no baru yang telah dipilih.

Disini wujud deal antara anda dan upline bagi tujuan penyelarasan urusan pindahan dan penerimaan bayaran, dan pengesahan serta pengaktifan akaun.

Pengurusan sedemikian adalah urusan peringkat pertama antara anda sebagai pelanggan dengan upline. Saluran alternatif yang biasa digunakan adalah menerusi What'sApp dan SMS.

No comments:

Post a Comment

Sila tinggalkan nombor wasap anda untuk dapatkan maklumat detail tentang peluang bisnes diatas!