Saturday 25 June 2016

Apakah tindakan anda setelah menerima simkad FRIENDI mobile

Simkad Friendi mobile adalah seperti juga fungsi kad sim dari lain-lain telco sama ada dari sistem prabayar ataupon pascabayar.



Namun, kelebihan utama ia merupakan tabung topup anda dan seterusnya menjadi tabungan wang untuk ditunaikan menerusi mesin ATM akaun bank anda.

Meskipon demikian, artikel kali ini adalah memberi panduan kepada anda berkenaan langkah pertama sebaik sahaja simkad berada ditangan anda.

Setelah anda bersetuju untuk mendapatkan simkad frienz mobile kami akan memberi beberapa pilihan nombor untuk dipertimbangkan. 

Apabila anda sendiri sahkan dan bersetuju dengan nombor berkenaan serta telah membuat pembayaran, kami akan terus poskan simkad berkenaan mengikut alamat yang diberikan.

Tindakan penerima

1. Seperti biasa anda masukan simkad tersebut kedalam slot handphone anda.

2. Sila klik pada confirm link untuk pengesahan emel yang telah dihantar oleh frenz.my. Contoh emel adalah seperti berikut;




3. Kemudian, hidupkan handphone serta dail *137# dan seterusnya tekan dial. Selepas itu anda diberi pilihan, sila pilih nombor 2.

4. Dan buat panggilan suara yang pertama.

5. Dapatkan topup frendi bernilai rm30 di 7Eleven berdekatan dengan tempat tinggal anda. Contoh adalah seperti imej dibawah;




6. Lakukan tambah nilai seperti yang diarahkan dibahagian bawah resit topup tersebut. 

Kini, simkad dan akaun anda telah diaktifkan dan anda boleh gunakan talian untuk panggilan suara, SMS serta data internet.

Namun sebagai langkah cermat dan berhemah, tempahan nilai topup untuk data perlu dilaksanakan secara berasingan. Ianya adalah sama seperti khidmat top up telco yang lain juga.

Pengaktifan simkad frenz

 *137# tekan call pilih no. 2, 

Top up nilai data

 *138# 

Tambah nilai topup

 *102* 16 digit# 


service centre 60181000232 customer service 01138123456

Bagi mereka yang menggunakan internet menerusi handphone perlu topup nilai data bagi langkah penjimatan yang sewajarnya.

2 comments:

  1. Harga yg bpatutan n potensi pendapatan pasif unlimited/nonstop utk jgka pjg.

    ReplyDelete

Sila tinggalkan nombor wasap anda untuk dapatkan maklumat detail tentang peluang bisnes diatas!